REKRUTACJA do PRZEDSZKOLA 2025/26
Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Łączniku ogłasza nabór dzieci 3-letnich, 4-letnich, 5-letnich i 6-letnich do Publicznego Przedszkola w Łączniku wraz z oddziałami zamiejscowymi w Chrzelicach, Pogórzu, Brzeźnicy na rok szkolny 2025/2026
REGULAMIN rekrutacji dzieci do Publicznego Przedszkola w Łączniku
REGULAMIN_rekrutacji_do_przedszkola_2025-26.pdf
WAŻNE! REKRUTACJA będzie przebiegała etapami. Prosimy o uważne zapozanie się poniższymi informacjami!
W pierwszej kolejności rodzice/ prawni opiekunowie przedszkolaków kontynuujących wychowanie przedszkolne składają w sekretariacie szkoły lub w odziałach przedszkolnych (u wychowawczyń) TYLKO! DEKLARACJĘ O KONTYNUOWANIU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO w Publicznym Przedszkolu w Łączniku w roku szkolnym 2025/2026. Termin złożenia deklaracji przypada na dni: 10.02.2025r. – 20.02.2025r. Deklaracje są do pobrania w sekretariacie, w przedszkolach oraz tutaj - na stronie internetowej Zespołu.
DEKLARACJA_o_kontynuowaniu_wychowania_przedszkolnego_2025-26.pdf
Rodzice wnioskujący o przyjęcie dziecka do przedszkola skłądają WNIOSEK wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym w terminie: od 17.02.2025r. do 05.03.2025r. Wniosek można pobrać w sekretariacie, w przedszkolach oraz tutaj - na stronie internetowej Zespołu.
WNIOSEK_o_przyjecie_dziecka_do_przedszkola_2025-26.pdf
Do wniosku dołączamy oświadczenia, które również można pobrać w sekretariacie, w przedszkolach oraz tutaj - na stronie internetowej Zespołu.
OSWIADCZENIA_rodzicow_lub_opiekunow_prawnych1.pdf
Oswiadczenie_o_miejscu_zamieszkania_dziecka1.pdf
Weryfikacja wniosków o przyjęcie do przedszkola i dokumentów potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym odbędzie się w dniach: od 06.03.2025 r. do 17.03.2025 r.
UWAGA! O przyjęciu do przedszkola nie decyduje data zapisu. Podstawą zgłoszenia jest wypełnienie „Wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola” wraz z niezbędnymi załącznikami.
POTWIERDZENIE WOLI odbędzie się w póżniejszym terminie!
Prosimy rodziców / prawnych opiekunów kandydatów zakwalifikowanych o złożenie pisemnego potwierdzenia woli zapisu dziecka do przedszkola. Brak potwierdzenia woli uczęszczania dziecka do przedszkola w ustalonym terminie jest równoznaczne z rezygnacją z miejsca w placówce.
UMIEJĘTNOŚCI PRZYSZŁEGO PRZEDSZKOLAKA – informacja dla rodzica
ZANIM DZIECKO STANIE SIĘ PRZEDSZKOLAKIEM, PRZYJRZYJMY SIĘ MU UWAŻNIE. JEŚLI NIE OPANOWAŁO JESZCZE JAKIEJŚ UMIEJĘTNOŚCI, NIE ZWLEKAJMY Z NAUKĄ, WIERZĄC, ŻE W PRZEDSZKOLU JĄ OPANUJE.
- Samodzielne korzystanie z toalety. Dziecko powinno umieć zasygnalizować swoje potrzeby fizjologiczne oraz samodzielnie skorzystać z toalety. Nauczmy go także związanych z tym czynności higienicznych, takich jak: wycieranie pupy papierem toaletowym czy dokładne mycie rączek mydłem oraz wytarcie ich ręcznikiem.
- Samodzielne ubieranie się. Przedszkolak powinien sam ubierać się i rozbierać, ponieważ ta umiejętność będzie mu niezbędna do korzystania z toalety (podciąganie i ściąganie spodenek), wyjścia na przedszkolny plac zabaw. Oczywiście nauczycielki w razie potrzeby pomogą dziecku, np. przy zapinaniu czy rozpinaniu drobnych guzików lub gdy zaplączą się sznurówki, jednak będą wymagały od niego, aby w większości sytuacji sam radził sobie ze swoimi ubrankami.
- Samodzielne jedzenie. Dziecko idące do przedszkola powinno umieć posługiwać się widelcem i łyżką, pić z otwartego kubka i w miarę estetycznie zjeść posiłek.
- Nawyki higieniczne. Dziecko powinno umieć samodzielnie umyć ręce przed posiłkiem, po skorzystaniu z toalety i zawsze wtedy, gdy są brudne.
- Sprzątanie. Dziecko powinno wiedzieć, że po skończonej zabawie należy odłożyć zabawki na miejsce. Nauczmy malca, jak dbać o swoje rzeczy, nie pozwalajmy mu niszczyć książek czy zabawek.
- Radzenie sobie z emocjami. Maluch powinien umieć prawidłowo odczytywać podstawowe reakcje emocjonalne zarówno własne, jak i swoich rówieśników i odpowiednio na nie reagować (nie ciągnąć za włosy nie przepychać się, nie gryźć). Warto więc otwarcie rozmawiać z nim o uczuciach, tłumaczyć, czym jest smutek, radość czy złość, np. przy okazji czytania książeczek.
- Zabawa z rówieśnikami. Stwarzajmy jak najwięcej okazji do zabawy malucha z innymi dziećmi. Dzięki temu łatwiej odnajdzie się on w przedszkolnej grupie. Uczmy go dzielenia się, pokojowego rozwiązywania konfliktów i wyznaczania swoich granic. Przećwiczmy trudne sytuacje, np. jak zareagować, gdy ktoś mu coś zabiera lub popycha – dziecko powinno wtedy głośno i zdecydowanie powiedzieć: „Nie! Nie rób tak!” Wytłumaczmy, że w razie kłopotów powinien zwrócić się do nauczycielki o pomoc.
- Rozumienie poleceń. Wytłumaczmy maluchowi, że powinien słuchać się pani w przedszkolu, tak jak w domu mamy i taty, że powinien reagować na polecenia nauczycielki, wiedzieć czego się od niego oczekuje w określonych sytuacjach - bawić się podczas zabawy, w trakcie posiłku usiąść przy stole i jeść.
- Rozmowa i komunikowanie się. Dziecko powinno umieć informować o swoich potrzebach oraz komunikować się z innymi dziećmi i dorosłymi, a w razie potrzeby – poprosić o pomoc.
Dziękujemy!