Projekt „(Nie)zwykła matematyka”
Uwaga! Figury geometryczne można znaleźć nawet na talerzu!
Na lekcji matematyki uczniowie klasy 4. przekonali się, że figury geometryczne można znaleźć nawet na talerzu! W ramach innowacji "(Nie)zwykła matematyka" w klasie IVb realizowaliśmy temat: „Kształty na talerzu – figury geometryczne w przekąskach” Trójkątne tosty, okrągłe winogrona , prostokątne wafle –to tylko niektóre z elementów, które posłużyły uczniom do klasyfikowania figur i tworzenia własnych geometrycznych kompozycji. Dzieci pracowały w grupach, rozpoznawały kształty, porównywały je i z ogromną kreatywnością układały swoje „matematyczne talerze”. Zajęcia pozwoliły uczniom połączyć wiedzę matematyczną z praktycznym działaniem. Dzieci aktywnie uczestniczyły w lekcji, wykazywały się zaangażowaniem i kreatywnością. Takie formy pracy rozwijają logiczne myślenie, spostrzegawczość oraz zachęcają do samodzielnego odkrywania matematyki w otaczającym świecie. Zajęcia pokazały, że matematyka może być pyszna, kolorowa i bardzo ciekawa!







